diumenge, 6 de novembre del 2016

Diversitat cultural a la literatura infantil i juvenil


La traversée
http://livre.fnac.com/a8051743/Jean-Christophe-Tixier-La-traversee

Si mire enrere i pense què llegia jo de menuda i de jove m'adone del gran volum de propostes que trobem avui dia, pel que fa a diversitat cultural, en comparació amb les que hi havia a l'època en la qual jo llegia literatura infantil i juvenil, això era entre els anys 70 i 80. Tot i això, pense que l'oferta encara és fluixa en el nostre context valencià. Potser encara cal obrir més les portes a les històries d'altres territoris.
La literatura de les societats que estan en contacte amb la nostra (igual que la d'aquelles que hi han estat al llarg de la història) ha d'estar també en contacte amb nosaltres per tal que la interculturalitat puga ser efectivament la bandera d'una societat més respectuosa, solidària i cooperativa. En tot cas com que tot ha de començar per un mateix crec que honestament em caldrà fer un esforç per incorporar elements culturals més variats, que m'acoste més al món multicolor que m'envolta.
Per un altre costat, em plantege, com a promotora de cultura, (a les meues classes o en les meues propostes futures de traducció de literatura infantil) que un dels objectius ineludibles ha de ser precisament el de la diversitat cultural. L'ús que faig a diari de les noves tecnologies per a rebre informació molt actualitzada m'hi ajudarà enormement.