* Aulet, Jaume, Miquel Desclot i la poesia per a infants a Revista del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, núm. 123, desembre del 2004.
http://www.escriptors.cat/?q=aelc_premisdiazplaja_aulet (Novembre 2014)
* Entrevista a Maia Beneyto
* «Informe. Premios Nacionales», Cuadernos
de Literatura Infantil y Juvenil, núm. 159 (abril 2003), p. 13.
* AAVV, Aimer lire. Paris: Bayard Presse, 1982
* VALRIU, Caterina, Història de la literatura infantil i juvenil catalana. Barcelona:La Galera-Pirene, 1997
* (20) Discurs llegit per l’autor, en qualitat de Premio Nacional de Literatura Infantil y Juvenil, a la Biblioteca Nacional de Madrid. Es pot llegir a la secció «L’opinió» del web de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (www.escriptors.com/pagina.phd?id_text=48).
·
* AAVV, L'enfant lecteur, Tout pour faire aimer les livres. Paris: Ravista Autrement. Série Mutations, núm 97 març 1988
* AAVV, L'enfant lecteur, Tout pour faire aimer les livres. Paris: Ravista Autrement. Série Mutations, núm 97 març 1988
·
* CRUZAT, F DESPINETTE, J CRUZIAT E.S. Lis-moi ca! Paris: Éditions Universitaires, 1988
* CRUZAT, F DESPINETTE, J CRUZIAT E.S. Lis-moi ca! Paris: Éditions Universitaires, 1988
·
* DUPONT-ESCARPIT, D. i LAPONTE, C. Guide des il·lustrateurs du livre de jeunesse français. Paris: Éditions du Cercle de la Librairie, 1988
* DUPONT-ESCARPIT, D. i LAPONTE, C. Guide des il·lustrateurs du livre de jeunesse français. Paris: Éditions du Cercle de la Librairie, 1988
·
* DURAND, M i BERTRAND, G., L'image dans le livre pour enfants, Paris. L'école des loisirs, 1975.
* DURAND, M i BERTRAND, G., L'image dans le livre pour enfants, Paris. L'école des loisirs, 1975.
·
* ESCARPIT, D i VAGNÉ-LEBAS, M. La litérature d'enfance et de jeunesse, París: Hachette, 1988.
* ESCARPIT, D i VAGNÉ-LEBAS, M. La litérature d'enfance et de jeunesse, París: Hachette, 1988.
·
* GARCIA, C. i LLUCH, G. Teoria i pràctica al voltant de la literatura per a infants i joves, València: Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, 1990.
* GARCIA, C. i LLUCH, G. Teoria i pràctica al voltant de la literatura per a infants i joves, València: Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, 1990.
·
* HÜRLMANN, Bettina. Tres siglos de literatura infantil europea. Barcelona, Juventud, 1968.
* HÜRLMANN, Bettina. Tres siglos de literatura infantil europea. Barcelona, Juventud, 1968.
·
* JAN, Isabelle, La litérature enfantine, París: Les éditions Ouvrières, 1985.
* JAN, Isabelle, La litérature enfantine, París: Les éditions Ouvrières, 1985.
* VALRIU, Caterina, Història de la literatura infantil i juvenil catalana. Barcelona:La Galera-Pirene, 1997
* (20) Discurs llegit per l’autor, en qualitat de Premio Nacional de Literatura Infantil y Juvenil, a la Biblioteca Nacional de Madrid. Es pot llegir a la secció «L’opinió» del web de l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (www.escriptors.com/pagina.phd?id_text=48).
* Carme ALCOVERRO, «Bons temps per a la lírica?», Escola Catalana, núm. 406 (gener 2004), p. 6-7;
* Gemma LLUCH, «Hi ha poesia per a infants?», Caràcters, núm. 1 (octubre 1997), p. 20.
* Joaquim MARCO, «Neopopularismo en la joven poesía catalana», La Vanguardia (17-VIII-1998).
* Josep Antoni FLUIXÀ, «Més poesia, mestre!», Caràcters, núm. 25 (octubre 2003), p. 38.
* Josep Maria ALOY, «Poesia per a gent jove», Escola Catalana, núm. 406 (gener 2004), pp. 8-10.
* Laia MARTÍN, «El plaer d’escoltar, la joia de dir. Entrevista al poeta Miquel Desclot», Escola Catalana, núm. 406 (gener 2004), p. 33-40. La citació esmentada és a les pp. 34-35.
* M. Eulàlia VENTALLÓ, «Poesías para niños con mucho ritmo», La Vanguardia. Culturas, núm. 83 (21-I-2004), p. 12.
* Margarida PRATS RIPOLL, «La poesia per a infants: un gènere entre el folklore i l’obra d’autor»,
* Margarida PRATS RIPOLL, «Un paisatge de veus i de silencis. Algunes característiques de la història dels llibres de poesia per a infants», Escola Catalana, núm. 406 (gener 2004), pp. 23-25.
* Miquel Desclot, «La poesia per a infants a Catalunya», Faristol, núm. 15 (març 1993), pp. 31-34.
* Miquel DESCLOT, «Poeta per a infants? Una experiència personal», Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura, núm. 10 (octubre 1996), p. 89-94. La citació és a la p. 92.
* Miquel DESCLOT, entrevista no signada inclosa a «Informe. Premios nacionales», Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil, núm. 159 (abril 2003), pp. 13-14
* Miquel DESCLOT, Oi, Eloi?, Barcelona, La Galera, 1995, p. 103. La nota no va signada, però no seria estrany que fos atribuïble a l’autor del llibre.
* Miquel PUJADÓ, «Miquel Desclot o la música dels mots», Catalunya Música. Revista Musical Catalana, núm. 168 (octubre 1998), pp. 12-15.
* Oriol IZQUIERDO, «Versos menuts. L’obra dels poetes d’ara per als infants d’ara», Faristol, núm. 35 (novembre 1999), pp. 4-7.
* Pep MOLIST, «Versos de la primera edat», Quadern El País, núm. 1037 (18-IX-2003), p. 2.
* Pere FARRÉS, «La lluna en un cove», Reduccions, núm. 6 (gener 1979), pp. 81-82;
* Pere MARTÍ BERTRAN, «Poesia per a infants i joves: els premis literaris», Escola Catalana, núm. 406 (gener 2004), pp. 26-27.
* Teresa COLOMER (ed.), La literatura
infantil i juvenil catalana: un segle de canvis, Bellaterra, Universitat
Autònoma de Barcelona / Institut de Ciències de l’Educació, 2002, pp. 47-56,
* Teresa DURAN, «Miquel Desclot, el poeta que s’ha adreçat als nostres infants», Faristol, núm. 15, març 1993, pp. 37-42.
* Versos perversos de Roald Dahl (1986),
* CONTES I EDUCACIÓ INFANTIL:
- Nitsch Cornelia, Cuentos que ayudan a los niños. Lecturas para curar, consolar y alentar. Barcelona, Ediciones Medici, 2001
- Ortner Gerlinde, Nuevos cuentos que ayudan a los niños. Historias que tratan de agresividad, miedo y inseguridad, y de lo que los padres deberían saber acerca de estos sentimientos. Para niños de 6 a 10 años. Barcelona, Circulo de Lectores, 2002.
* EDUCACIÓ INFANTIL:
- Méndez, Francisco Xavier, Miedos y temores en la infancia. Ayudare a los niños a superarlos. Madrid, Ediciones Pirámide, 2000
* SOBRE ÀLBUMS IL·LUSTRATS:
- DURAN,
T.: Del abecedario al álbum ilustrado, en CLIJ, núm. 5, pp.19-25.
- DURAN, T.: Ilustración, comunicación, aprendizaje, en Revista de Educación, núm. Extraordinari 2005, pp.239-253. http://www.revistaeducacion.mec.es/re2005/re2005_18.pdf
- Gómez Hernández, José Antonio, Peñalver Martínez, Ángel (2000): ¡Hay que ver! Una aproximación al álbum ilustrado, Salamanca: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.- GARRALÓN, A. (2001): Historia portàtil de la literatura infantil, Madrid:Anaya.
- SALISBURY, M. (2004): Ilustración de libros infantiles. Cómo crear imágenes para su publicación, Barcelona: Acanto.
- SALISBURY, M. (2007): Imágenes que cuentan. Nueva ilustración de libros infantiles, Barcelona: Gustavo Gili.
- SCHON, I.; CORONA BERKIN, S. (1996): Introducción a la literatura infantil y juvenil, International Reading Association.
- COLOMER, T. (1999): Introducción a la literatura infantil i juvenil, Madrid: Síntesis Educación.(2002): Siete llaves para valorar las historias infantiles, Madrid: Germán Sánchez Ruipérez
- Gemma Lluch
- DURAN, T.: Ilustración, comunicación, aprendizaje, en Revista de Educación, núm. Extraordinari 2005, pp.239-253. http://www.revistaeducacion.mec.es/re2005/re2005_18.pdf
- Gómez Hernández, José Antonio, Peñalver Martínez, Ángel (2000): ¡Hay que ver! Una aproximación al álbum ilustrado, Salamanca: Fundación Germán Sánchez Ruipérez.- GARRALÓN, A. (2001): Historia portàtil de la literatura infantil, Madrid:Anaya.
- SALISBURY, M. (2004): Ilustración de libros infantiles. Cómo crear imágenes para su publicación, Barcelona: Acanto.
- SALISBURY, M. (2007): Imágenes que cuentan. Nueva ilustración de libros infantiles, Barcelona: Gustavo Gili.
- SCHON, I.; CORONA BERKIN, S. (1996): Introducción a la literatura infantil y juvenil, International Reading Association.
- COLOMER, T. (1999): Introducción a la literatura infantil i juvenil, Madrid: Síntesis Educación.(2002): Siete llaves para valorar las historias infantiles, Madrid: Germán Sánchez Ruipérez
- Gemma Lluch
* LA TEORIA SEGONS TERESA DURAN:
Estudis:
http://lajoieparleslivres.bnf.fr/simclient/consultation/binaries/stream.asp?INSTANCE=JOIE&EIDMPA=DOSSIER_561 (le 30/10/2014)
Diament, Nic ; Gibello, Corinne ; Kiefé, Laurence (dir.) Traduire les livres pour la jeunesse :
enjeux et spécificités : actes du colloque, Bibliothèque nationale de
France 31 mai-1er juin 2007. Paris, Hachette Jeunesse, BnF/CNLJ- JPL, 2008. 231
p. Salle I – [418 TRA]
Di Giovanni, Elena ; Elefante,
Chiara ; Pederzoli, Roberta (dir.) Écrire et traduire pour les enfants :
Voix, images et mots = Writing and Translating for Children : Voices, Images
and Texts. Bruxelles,
P.I.E.-Peter Lang, 2010. 343 p. (Recherches comparatives sur les livres et le
multimédia d'enfance, 3) Salle I – [418 DIG e]
Prince, Nathalie La littérature de
jeunesse : pour une théorie littéraire. Paris, Armand Colin, 2010. 240 p.
(Collection U. Lettres) Salle I – [808.1 PRI l]
http://www.armand-colin.com/upload/Litterature_de_jeunesse.pdf (30 septembre 2014)
http://www.armand-colin.com/upload/Litterature_de_jeunesse.pdf (30 septembre 2014)
Van der Linden, Sophie ; Lorant-Jolly, Annick ; Mirabel, Annie [et al.]
(dir.) Images des livres pour la jeunesse
: lire et analyser. Paris / Champigny-sur-Marne, Thierry Magnier / CRDP de
Créteil, 2006. 232 p.Salle I – [808.741 LOR i]
Van der Linden, Sophie Lire l’album.
Le Puy-en-Velay, L’Atelier du poisson soluble, 2006. 166 p.Salle I – [808.172
VAN l]
DIVERSOS
DIVERSOS
Meek, Margaret: The Cool Web Bodley Head
Londres, 1971.
Escarpit, Denise: La llitteraure
d’enfance et de jeunesse. P.U.F. París 1981
Durand, Marion y Bertrand, Gérard: L’image
dans le livre pour enfants. L’École des Loisirs, Paris, 1975.
Patte Geneviève: ¡Dejádles leer!.
Pirene Editorial, Barceloba, 1988
AA.VV.: Aimer lire. Bayard Presse Jeune París, 1982.
ARNHEIM, A.: Arte y percepción
visual. Madrid, Alianza, 1985.
BARTHES, R.: L’aventure
semiologique. Paris, Seuil 1985.
BERGER, J.: Modos de ver. Barcelona, Gustavo Gili, 2000.
DURÁN, T.:
- La literatura en colors. Barcelona, Fundació Caixa de Pensions, 1989.
- La literatura en colors. Barcelona, Fundació Caixa de Pensions, 1989.
- ¡Hay que ver! Una
aproximación al álbum ilustrado. Salamanca,
Fundación Germán Sánchez
Ruipérez, 2000.
- Leer antes de leer. Madrid, Anaya, 2002.
DURANS, M.;
BERTRAND, G.: L’image dans le livre pour enfants. Paris,
L’École des Loisirs, 1975.
MOEBIUS, W.:
«Introducción a los códigos del libro-álbum», en El libro-álbum: Invención y evolución de un género para niños. Parapara Clave.
Caracas, Banco del Libro (1999), pp. 99-114.
PARRINI, P.: Los recorridos de la
mirada. Barcelona, Paidós, 2002.
Picture book Learning: Multialfabetització i
Literacitat mitjançant l’Àlbum Il·lustrat
Clara Berenguer i Margarida Castellano (Universitat de València)
1st International Conference: Teaching Literature in English for Young Learners Facultat de Magisteri Universitat de València 25-26 October 2012
Clara Berenguer i Margarida Castellano (Universitat de València)
1st International Conference: Teaching Literature in English for Young Learners Facultat de Magisteri Universitat de València 25-26 October 2012
Lerer, S. (2008), La magia de los libros infantiles,
Barcelona, Ares y Mares, Crítica.
Salisbury, M. (2004), Ilustración de libros
infantiles. Cómo crear imágenes para su publicación, Barcelona, Acanto.
Nel, P.; Paul, L. (eds). (2011), Keywords for
children’s literature, New York University Press, Nova York. 3
Escarpit, Denise: La llitteraure d’enfance et de jeunesse. P.U.F. París 1981
Durand, Marion y Bertrand, Gérard: L’image dans le livre pour enfants. L’École des Loisirs, Paris, 1975.
Patte Geneviève: ¡Dejádles leer!. Pirene Editorial, Barceloba, 1988
Escarpit, Denise: La llitteraure d’enfance et de jeunesse. P.U.F. París 1981
Durand, Marion y Bertrand, Gérard: L’image dans le livre pour enfants. L’École des Loisirs, Paris, 1975.
Patte Geneviève: ¡Dejádles leer!. Pirene Editorial, Barceloba, 1988
2
Meek, Margaret: The Cool Web Bodley Head
Londres, 1971.
Escarpit, Denise: La llitteraure d’enfance et de jeunesse. P.U.F. París 1981
Durand, Marion y Bertrand, Gérard: L’image dans le livre pour enfants. L’École des Loisirs, Paris, 1975.
Patte Geneviève: ¡Dejádles leer!. Pirene Editorial, Barceloba, 1988
AA.VV.: Aimer lire. Bayard Presse Jeune París, 1982.
ARNHEIM, A.: Arte y percepción
visual. Madrid, Alianza, 1985.
BARTHES, R.: L’aventure
semiologique. Paris, Seuil 1985.
BERGER, J.: Modos de ver. Barcelona, Gustavo Gili, 2000.
DURÁN, T.:
- La literatura en colors. Barcelona, Fundació Caixa de Pensions, 1989.
- La literatura en colors. Barcelona, Fundació Caixa de Pensions, 1989.
- ¡Hay que ver! Una
aproximación al álbum ilustrado. Salamanca,
Fundación Germán Sánchez
Ruipérez, 2000.
- Leer antes de leer. Madrid, Anaya, 2002.
DURANS, M.;
BERTRAND, G.: L’image dans le livre pour enfants. Paris,
L’École des Loisirs, 1975.
MOEBIUS, W.:
«Introducción a los códigos del libro-álbum», en El libro-álbum: Invención y evolución de un género para niños. Parapara Clave.
Caracas, Banco del Libro (1999), pp. 99-114.
PARRINI, P.: Los recorridos de la
mirada. Barcelona, Paidós, 2002.
Picture book Learning: Multialfabetització i
Literacitat mitjançant l’Àlbum Il·lustrat
Clara Berenguer i Margarida Castellano (Universitat de València)
1st International Conference: Teaching Literature in English for Young Learners Facultat de Magisteri Universitat de València 25-26 October 2012
Clara Berenguer i Margarida Castellano (Universitat de València)
1st International Conference: Teaching Literature in English for Young Learners Facultat de Magisteri Universitat de València 25-26 October 2012
Lerer, S. (2008), La magia de los libros infantiles,
Barcelona, Ares y Mares, Crítica.
Salisbury, M. (2004), Ilustración de libros
infantiles. Cómo crear imágenes para su publicación, Barcelona, Acanto.
Nel, P.; Paul, L. (eds). (2011), Keywords for
children’s literature, New York University Press, Nova York.
32
Meek, Margaret: The Cool Web Bodley Head
Londres, 1971.
Escarpit, Denise: La llitteraure d’enfance et de jeunesse. P.U.F. París 1981
Durand, Marion y Bertrand, Gérard: L’image dans le livre pour enfants. L’École des Loisirs, Paris, 1975.
Patte Geneviève: ¡Dejádles leer!. Pirene Editorial, Barceloba, 1988
AA.VV.: Aimer lire. Bayard Presse Jeune París, 1982.
ARNHEIM, A.: Arte y percepción
visual. Madrid, Alianza, 1985.
BARTHES, R.: L’aventure
semiologique. Paris, Seuil 1985.
BERGER, J.: Modos de ver. Barcelona, Gustavo Gili, 2000.
DURÁN, T.:
- La literatura en colors. Barcelona, Fundació Caixa de Pensions, 1989.
- La literatura en colors. Barcelona, Fundació Caixa de Pensions, 1989.
- ¡Hay que ver! Una
aproximación al álbum ilustrado. Salamanca,
Fundación Germán Sánchez
Ruipérez, 2000.
- Leer antes de leer. Madrid, Anaya, 2002.
DURANS, M.;
BERTRAND, G.: L’image dans le livre pour enfants. Paris,
L’École des Loisirs, 1975.
MOEBIUS, W.:
«Introducción a los códigos del libro-álbum», en El libro-álbum: Invención y evolución de un género para niños. Parapara Clave.
Caracas, Banco del Libro (1999), pp. 99-114.
PARRINI, P.: Los recorridos de la
mirada. Barcelona, Paidós, 2002.
Picture book Learning: Multialfabetització i
Literacitat mitjançant l’Àlbum Il·lustrat
Clara Berenguer i Margarida Castellano (Universitat de València)
1st International Conference: Teaching Literature in English for Young Learners Facultat de Magisteri Universitat de València 25-26 October 2012
Clara Berenguer i Margarida Castellano (Universitat de València)
1st International Conference: Teaching Literature in English for Young Learners Facultat de Magisteri Universitat de València 25-26 October 2012
Lerer, S. (2008), La magia de los libros infantiles,
Barcelona, Ares y Mares, Crítica.
Salisbury, M. (2004), Ilustración de libros
infantiles. Cómo crear imágenes para su publicación, Barcelona, Acanto.
Nel, P.; Paul, L. (eds). (2011), Keywords for
children’s literature, New York University Press, Nova York.
32
Hellige, H.; Klanten, R. ed. (2012), Little big
books. Illustrations for children’s picture books, Gestalten, Berlín.
* Introducción a la literatura infantil y
juvenil. COLOMER, T.
Síntesis Madrid, 1999
BATALLER CALDERON, Josep (1981): Contalles populars
valencianes, I, València, Institució Alfons el Magnànim. [Bataller, Contalles,
I]
___ (1999): Les rondalles valencianes, Gandia, CEIC
Alfons el Vell. [Bataller, Rondalles valencianes]
GIMENO BOSCH, Vicent (2009): El
gènere narratiu de tradició oral a la Valldigna. Tavernes de la Valldigna.
LABRADO, Víctor (2007): Llegendes
valencianas, criatures de la tradcició oral, Xàbia, Bromera.
RICO BELTRÁN, Amparo:
Col·lecció particular inèdita.
SANCHIS GUARNER, Manuel (1982):
Els pobles valencians parlen els uns dels altres, València, Edicions 3 i
4, 5 vols. [Sanchis Guarner, Pobles valencians]
VALOR I VIVES, Enric (1950-
1958): Rondalles valencianes, València, Torre, 3 vols. [1950, 1951,
1958]
___ (1975-1976): Obra literària completa,
València, Gorg, 2 vols. [Valor, Rondalles]
BELTRAN, Rafael (2007): Rondalles
populars valencianes: Antologia, catàleg i estudi dins la tradició del folklore
universal. València. PUV. Publicacions Universitat de València [Beltrán, Rondalles]
CAMARENA LAUCIRICA,
IMATGES:
Ce n’est pas une pipe. Pourquoi?
Ce n’est pas une pomme. Pourquoi?
Ce n’est pas une pipe. Pourquoi?
Ce n’est pas une pomme. Pourquoi?
Llibres infantils:
Y se lleva a los ninos que comen poco- Il·ustrador: Ceselli Josephus Jitta (2002)
Y se lleva a los ninos que comen poco- Il·ustrador: Ceselli Josephus Jitta (2002)
Hellige, H.; Klanten, R. ed. (2012), Little big
books. Illustrations for children’s picture books, Gestalten, Berlín.
Hellige, H.; Klanten, R. ed. (2012), Little big
books. Illustrations for children’s picture books, Gestalten, Berlín.
Diccionari d'onomatopeies i
mots de creació expressiva : les paraules transparents de la llengua catalana
/ Manel Riera-Eures, Margarida Sanjaume; pròleg de Lluís Payrató
Barcelona : Edicions 62, 2002 Préstec a domicili: 1 exemplar disponible Humanitats Dipòsit 0 |
Diccionari d'onomatopeies i altres interjeccions (Llengua i
text)
de Margarida Sanjaume Navarro y Manuel Riera Eures
de Margarida Sanjaume Navarro y Manuel Riera Eures
Víctor Labrado
Llegendes valencianes: criatures mítiques de la tradició oral
Alzira : Bromera, 2007 (TORRENT)
* WEBGRAFIA
Molts recursos on-line
Salon du livre et de la presse jeunesse Seine-Saint-Denis (Dossier de présentation)
Littérature jeunesse : 10e art ?! Mais quelle mouche nous a piqués ?
Amb les mans a la llengua
Crosses de la literatura per a nens
Entorn dels models escrits i orals de la LIJ
Els escriptors demanen que no es rebaixi la qualitat literària dels llibres per a infants i joves
Las «manipulaciones» en la literatura infantil y juvenil traducida al euskera
Literatura infantil y juvenil y su traducción.
Congreso Internacional de Traducción, Literatura Infantil-Juvenil y Didáctica
DIFERENCIAS CULTURALES REFLEJADAS EN LA TRADUCCIÓN DE LA LITERATURA INFANTIL Y JUVENIL
Creació d'un conte infantil. De la pàgina en blanc al producte final.
“Si badem, la riquesa lingüística se'ns esmuny”
IV Congrés de Literatura Infantil i Juvenil Catalana - Programa
Llistat de traductors
Lecture : Quels sont les goûts des enfants ?
Que lean... y algo más.