dimarts, 19 de juliol del 2016

Diable d’où viennent-ils ?


David Ivar, Marion Hanania, Gallimard Jeunesse
"Havien sorgit de l'aigua?
D'un mar profund i negre?
D'un riu prop d'un cràter?
Però... dimoni! d'on venien?

Al primer cop d'ull m'ha causat bona sensació; l'elecció dels colors, potser.
Però com més me'l miro més angoixa em causa. I jo, la veritat, encara que es tracti de llibres per pensar, per plantejar situacions límit, per abordar els temes més durs que ens puguem imaginar, prefereixo que les il·lustracions facin d'amortidor d'emocions i sensacions.


Tant és així que després de cercar més informació de l'autor, de la il·lustradora, a les seves pagines web, a la de l'editorial i a altres llocs digitals, n'he pogut llegir ressenyes i veure més imatge i m'he acabat de convèncer que no m'agrada, no em ve de gust llegir-lo. És més penso que no compraria mai un llibre així a un nen o una nena de 8 anys. Aquesta és l'edat a partir de la qual l'editorial considera que es pot recomanar aquest àlbum il·lustrat. 

Curiosament em provoca la mateixa sensació que alguns contes que havia llegit de petita que anaven acompanyats d'il·lustracions a llapis, grises, antipàtiques, per a mi.
Podria no haver-vos-en dit ni pruna, de l'existència d'aquest conte, tenint en compte que no m'agrada, però, és clar, potser el meu criteri personal no és compartit per molts de vosaltres. De fet, forma part de la selecció  per al premi d'àlbums il·lustrats en el Saló del llibre infantil i juvenil de Seine-Saint-Denis d'enguany.
En el nostre país, ni en català ni en castellà, no hi ha res publicat de cap dels dos autors, escriptor i il·lustradora.