dimecres, 19 d’octubre del 2016

JUVENIL: La por que no s'acaba mai

Resultat d'imatges de la por que no s'acaba mai
Autor: Dolors Garcia i Cornellà

Editorial / Col·lecció: alfaguara
Any de publicació: 2005


Al bloc de Frederic Mayol: Un salt al món:

De tant en tant m’agrada parlar dels llibres que m’ha impactat i ara, he de tornar a parlar d’un llibre de la Dolors Garcia i Cornellà, el seu darrer llibre i merescut premi 10 de Literatura Infantil i Juvenil.
La por que no s’acaba mai ens parla d’un nen, a punt d’entrar en l’adolescència que veu transformada la seva vida en un infern al ser assetjat a l’institut per un grup de descerebrats.
És un tema del qual s’en parla molt avui en dia sota el nom de bullying, però que ha exisitit tota la vida. En el llibre queda tan bén reflectit el tema i està tan bén explicat que és impossible deixar-lo fins que l’has acabat. La Dolors s’ha ficat dins la pell d’aquest nano i ens hi fa ficar-nos a nosaltres també de tal manera que no parem de patir fins el final. És tan real que sembla que ho visquis directament! (O ho tornis a viure) I ho dic des de la pròpia experiència d’haver patit un assetjament semblant quan era petit… potser algun dia em decidiré a treure aquests dimonis que tinc enterrats molt a dins meu i els explicaré en forma de llibre (amb el permís de la Dolors, és clar).